E-NAP
Környezetkímélő és olcsóbb- rendszerint ezt szokták pozitívumként említeni az elektromos meghajtású közlekedési eszközök kapcsán. Az e-meghajtás ellenzői ugyanakkor azzal érvelnek, hogy hatótávolságuk töredéke a benzines autóknak, ráadásul jóval drágábbak ezek az eszközök.
Nagyon nagy változásban van a közlekedés.
Ennyi a bizonyosság. De hogy milyen autókon, motorokon, rollereken közlekedünk öt- tíz év múlva, arról talán Elon Muskon kívül senki sem tudja a választ. Vasárnap a Campus mellett csak elektromos meghajtású járművek parkoltak. A kiállítók rollerei, motorjai, autói nem a távoli jövőt mutatták be, hanem azt a jelent, amelyből csak két- három évre lehet előre gondolkodni. Vészesen fogynak a Föld energiahordozói, a kőolaj- alapú közlekedés napjai több szakértő szerint is meg vannak számlálva. A levegőbe kerülő környezetkárosító gázok harmadáért a közlekedés felelős. Az elektromos meghajtás nem fogja megoldani ezt a problémát, viszont alternatív megoldássá válhat. Kardinális kérdés a hatótávolság, vagyis egy feltöltéssel hány kilométert tud üzembiztosan egy jármű: legyen az személyautó, roller, vagy motor. Az akkumulátorok kapacitása a következő kettő- négy évben aligha jut el odáig, ahol most a benzines meghajtás tart.