MEGÉRKEZTEK A PÁLYAKARBANTARTÓ GÉPEK
Jelentős költségmegtakarítást vár a MÁV a Jászkiséren ma átadott három pályakarbantartó géptől. A vasúttársaság a jövőre érkező utolsó járművel együtt összesen 25 millió 200 ezer Eurót fizetett a korszerűsítésért. Mint az átadóünnepségen elhangzott- az Ausztriában legyártott gépek a hazai kötött pályás közlekedés fejlesztésére irányuló kormányzati stratégia legújabb állomását jelentik
Egymás melletti vágányon áll az 1989- ben munkába állt- és a gyárból frissen kikerült legújabb- ugynevezett „rostagép” A MÁV Zrt. 100%- os tulajdonában lévő MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. jászkiséri telephelyén egyelőre csak a vendégek kedvéért indították be a pályakarbantartó berendezést. A sínek alatti un. „ágyazati anyag” cseréje a szerelvények biztonságos futását garantálja.
„Ezek azért fontosak, hogy a megépített vasúti pályát fenn tudják tartani és azt a sebességet amire ez a vasútpálya megépítésre került, ezt folyamatosan tudja szolgálni a vasúti közlekedést és ne legyenek késések és ne legyenek üzemzavarok.”
Mondta el Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök- vezérigazgatója stábunknak. A három bemutatott pályakarbantartó gépet- és a jövőre érkező sínköszörűt összesen 25 millió 200 ezer euróért vásárolta Ausztriából a MÁV Zrt.
„A vasút egy drága üzem. Ez amit ma itt láttunk ez sem egy olcsó dolog de sok pénzért sokat is vár a társadalom a MÁV- VOLÁN csoporttól- de sokat is adnak.”
Hangsúlyozta Fónagy János. A MÁV 7.600 kilométeres hazai hálózatának karbantartása kulcsfontosságú, amit ezekkel a gépekkel a korábbinál jóval gyorsabban, biztonságosabban és költséghatékonyabban tudnak majd elvégezni. A hazai kötött pályás közlekedés fejlesztése 2010- óta töretlen és a jövőben is az marad. Mint elhangzott- a kormány az előttünk álló tíz évben hatezer milliárd forintot szán majd a MÁV- VOLÁN csoport korszerűsítésére.